Trainingen in Indonesië en de Filippijnen

Eind juli was Expo-id in opdracht van CBI in Indonesië en de Filippijnen met een dubbele opdracht: bedrijven klaarstomen voor hun deelname aan Anuga of Food Ingredients Europe, en nagaan hoe de efficiëntie van de groepspaviljoenen van beide landen op internationale vakbeurzen verbeterd kan worden.

Het Export Coaching Programme van CBI stoomt bedrijven in landen met een economie klaar voor hun entree op de West-Europese markt. Tijdens een ontwikkelingstraject dat meerdere jaren in beslag neemt worden alle aspecten van bedrijfsvoering en export marketing onder de loep genomen en bijgestuurd om te voldoen aan de Europese standaarden. Aan het huidige ECP Food Ingredients Asia nemen zo’n 22 bedrijven uit Indonesië en de Filippijnen deel. Zij maken hun Europese entree op Anuga in Keulen of op Food Ingredients Europe in Parijs.

Senior trainer Christophe Landuyt werd naar Jakarta en Davao gestuurd om de exporteurs in de dop de finesses van een goede beursdeelname bij te brengen. In beide landen ging hij ook langs bij de ministeries die groepspaviljoenen organiseren op vakbeurzen in Europa. Die verkenningsronde maakt deel uit van een programma dat erop gericht is de knowhow inzake collectieve beursdeelnames te vergroten en institutioneel te verankeren.

 

 

Gepost door Christophe op 10 augustus 2015