In het lentenummer van Expovisie staat beursland Duitsland centraal. Ondanks alle problemen in binnen- en buitenland braken de Duitse beurscentra in 2015 alle records. De hele sector verkeert dan ook in een hoera-stemming. Expovisie zocht uit of dat terecht is… Ook in de rubriek Eerste Hulp Bij Beursdeelnames wordt deze keer een mondje Duits gesproken. De bijdragen van Expo-id gaan onder meer over het begrip ‘Einklammerung’, – of hoe u uw voordeel kan doen door uw product tussen haakjes te zetten. Een andere bijdrage legt uit hoe u op een krappe stand toch prettig zaken kan doen. En vergeet niet om uzelf een score te geven voor de manier waarop u op de stand aanduidt welke medewerkers aan- en afwezig zijn. De column van Christophe Landuyt staat stil bij de markante deal tussen beursorganisator UBM Asia en internetbazar Alibaba. Lees Expovisie 627 hier als bladerbare pdf.In het winternummer van Expovisie maken Hans van Leeuwen, Gert-Jan Nieuwenhoff, Maarten van der Vaart, Frédéric François en Riemer Rijpkema kanttekeningen bij de economische relance en de impact daarvan op de beurzensector. In de rubriek Eerste Hulp Bij Beursdeelnames vindt u de bijdrage van Expo-id, onder meer over verschillen in zakelijke cultuur en welk belang die hebben voor de activiteiten op de stand. U ontdekt er hoe u kan werken aan uw know-like-trust factor om beter te scoren op beurzen en krijgt ene overzicht van de 5 beste ideeën die we in 2015 op beurzen vonden. De column van Christophe Landuyt breekt een lans voor milde provocatie in de aankleding – belettering eigenlijk – van beursstanden. Lees Expovisie 626 hier als bladerbare pdf.

Eind juli was Expo-id in opdracht van CBI in Indonesië en de Filippijnen met een dubbele opdracht: bedrijven klaarstomen voor hun deelname aan Anuga of Food Ingredients Europe, en nagaan hoe de efficiëntie van de groepspaviljoenen van beide landen op internationale vakbeurzen verbeterd kan worden.

Het Export Coaching Programme van CBI stoomt bedrijven in landen met een economie klaar voor hun entree op de West-Europese markt. Tijdens een ontwikkelingstraject dat meerdere jaren in beslag neemt worden alle aspecten van bedrijfsvoering en export marketing onder de loep genomen en bijgestuurd om te voldoen aan de Europese standaarden. Aan het huidige ECP Food Ingredients Asia nemen zo’n 22 bedrijven uit Indonesië en de Filippijnen deel. Zij maken hun Europese entree op Anuga in Keulen of op Food Ingredients Europe in Parijs.

Senior trainer Christophe Landuyt werd naar Jakarta en Davao gestuurd om de exporteurs in de dop de finesses van een goede beursdeelname bij te brengen. In beide landen ging hij ook langs bij de ministeries die groepspaviljoenen organiseren op vakbeurzen in Europa. Die verkenningsronde maakt deel uit van een programma dat erop gericht is de knowhow inzake collectieve beursdeelnames te vergroten en institutioneel te verankeren.

 

 

Het zomernummer van Expovisie gaat dieper in op het ‘gallery concept’ dat voor de AutoRAI werd ontwikkeld; een ééndagsvlieg volgens de enen, een kostenefficiënte blijver volgens de anderen. Vijf stakeholders geven hun ongezouten mening. Beursfotograaf schuimde Antwerp Expo af tijdens Breakbulk Europe, op zoek naar de sterkste Nederlandse exposanten. Edwin Nunnink hield op Integrated Systems Europe halt bij de stand van Imrpove en distilleerde er een interessante case uit. De bijdragen van Expo-id vind je terug in het speciale katern Eerste Hulp Bij Beursdeelnames. Je leert er onder meer wat je kan doen om diefstal op de stand tegen te gaan, wat er in uw materiaalkoffer(tje) hoort te zitten en hoe je kan scoren met een uniform voor het standteam. De column van Christophe Landuyt zoomt in op de verschillen tussen Nederlandse en Belgische standteams. Onder de titel ‘De handelaar en de maker’ trekt hij een parallel tussen verre voorvaderen als Witte de With, Cornelis Tromp, Leo Baekeland en de mannen en vrouwen die vandaag deel uitmaken van uw standteam. Lees Expovisie hier als bladerbare pdf.

Valstrik #2: De universele claim

Er zijn slechts twee dingen die uw leven écht ingrijpend veranderen: kinderen en een relatie. Alde rest is op één of andere manier tijdelijk, van voorbijgaande aard. Alles wat u vandaag beroepshalve extreem belangrijk vindt, is dat wellicht niet meer over tien jaar, over 10 maanden of over 10 dagen.

Commerciële communicatie moet zich ver houden van universele waarden van de mensheid ; het belangrijkste doel is en blijft om een product of dienst aan de man te brengen. Een verzekeringscontract zal nooit een bron van geluk zijn. Hetzelfde geldt voor een volautomatische vandikteschaaf of eender welk ander product waarvoor je een factuur krijgt.

De valstrik van universele claims verbindt producten en diensten aan universele menselijke waarden die ver buiten hun bereik liggen.

 

NIEUWS
BLOG
POLL
24 maart 2016

Expovisie 627- voorjaar 2016

13 januari 2016

Expovisie 626- winter 2015-2016

10 augustus 2015

Trainingen in Indonesië en de Filippijnen

Vier valstrikken voor live communicatie (2/4)

Valstrik #2: De universele claim Er zijn slechts twee dingen die uw leven écht ingrijpend veranderen: kinderen en een relatie. Alde rest is op één of andere manier tijdelijk, van voorbijgaande aard. Alles wat u vandaag beroepshalve extreem belangrijk vindt, is dat wellicht niet meer over tien jaar, over 10 maanden of over 10 dagen. […] Lees meer

  • Recentste berichten