Booster sessie

Efficiënt op een beursstand staan is weer net iets anders dan zakelijke contacten bezoeken bij hen op de zaak of klanten bij u op de zaak ontvangen. De meeste contacten op de beursstand zijn onvoorbereid. Dat betekent dat je als standmedewerker zelf het heft in handen moet nemen.

Expo-id ontwikkelde de booster sessie, een formule die standmedewerkers leert hoe ze contact kunnen maken met bezoekers, een gesprek kunnen aanknopen en op een aangename manier een gesprek leiden. In een kort tijdsbestek leert het team alle technieken en trucs die je nodig hebt om te scoren op de stand:

Enthousiasme: Een goed contact begint met een goede attitude en correcte lichaamstaal. In de sessie leren de deelnemers hoe ze hun eigen non-verbale communicatie kunnen sturen en hoe ze signalen van een bezoeker moeten interpreteren.

Energie: Telkens opnieuw alert reageren op allerhande impulsen vergt veel energie. De deelnemers leren hoe ze hun energie kunnen doseren en een hele dag gefocust blijven op het aanknopen van goede contacten.

Efficiëntie: Op de stand is elke minuut van tel. In de sessie leren de deelnemers hoe ze hun tijd zo optimaal mogelijk kunnen besteden door gerichte vragen te stellen. Ze leren sneller te zake komen en bezoekers correct kwalificeren.

Een booster sessie wordt bij voorkeur gegeven kort voor aanvang van de beurs – aan de vooravond of ’s ochtends voor de eerste beursdag – en duurt 30 tot 50 minuten.